Lambda-Com Kft.

Köszönjük, hogy időt szán ennek az interjúnak az elkészítésére.
A mostani beszélgetésünk témája az az örömteli tény, hogy egy független cégminősítő, a Bisnode, immár harmadik éve adja meg Önnek, a cégnek, az üzletileg stabil minősítést, amely bizonyítja cégük pénzügyi megbízhatóságát és hitelképességét.

Először arra kérem Önt, pár szóban meséljen a cégükről. Melyek, azok a fontosabb mérföldkövek, amiket kiemelne vállalkozásuk eddigi életéből?

A Lambda-Com Kft.-t 2001-ben alapítottuk mindösszesen egy néhány fős műszaki fejlesztő cégként. A WebEye járműkövető szolgáltatásunkkal két évvel később, 2003-ban léptünk piacra, ahol az élénk érdeklődésnek köszönhetően 2005-re piacvezetővé váltunk. A következő lépést a külföldi terjeszkedés jelentette 2007-ben, amikor első leányvállalatunkat megnyitottuk Romániában. Mára 14 országban vagyunk jelen minőségi szolgáltatással, Lisszabontól Moszkváig. A vállalat munkatársainak létszáma mostanra elérte a 300 főt és túl vagyunk egy sikeres szervezeti átalakuláson is, amelynek szerves részét képezte a működési folyamataink szigorú szabályozása. Ennek köszönhetjük, hogy időközben számos új termék fejlesztése valósulhatott meg. 2013-ban megnyertük az Év Exportőre díjat a Regionális exportőr kategóriában, 2014-ben és 2015-ben pedig a Magyar Terméknagydíjat először az eTachograph, majd a DrivingStyle szolgáltatásunkkal.

Mire a legbüszkébb cége életében? Van-e olyan nagyobb üzleti siker vagy olyan esemény, amit szeretne velünk megosztani?

Számomra kétségkívül az a legnagyobb eredmény, hogy egy olyan szolgáltatást tudtunk megalkotni, amely a magyar piac mellett nemzetközi viszonylatban is megállta a helyét, sőt keresett megoldássá vált.

Van-e /volt-e a közelmúltban fontos változás a cég életében?

Nemrégiben értük el a 40.000 aktív előfizetést, amely sikerhez a nemrégiben végrehajtott szervezeti átalakulásunk is hozzájárult. Ennek az átalakulásnak során teljesen átszerveztük a vállalat belső struktúráját. Az elsődleges célunk, hogy egyre nagyobb figyelmet fordítsunk a nemzetközi terjeszkedésre és az európai hálózatunk megerősítésére. A termékportfóliónk is megújítás alatt áll, emellett újabb innovatív megoldások fejlesztésén dolgozunk, mivel az innováció kulcsfontosságú a szolgáltatásaink színvonalának megtartásában.

Hogyan különböztetné meg magát főbb konkurenseitől? Mit gondol, partnerei számára mi az Ön fő előnye a versenytársaival szemben? Miért éri meg jobban Önnel együtt dolgozni?

A Lambda-Comnál mindig nagyobb hangsúlyt fektettünk az ügyfél centrikus gondolkodásra és az innovatív fejlesztésekre. A vállalat megalapítása óta több olyan megoldást adtunk az ügyfeleink kezébe, amiket az ő egyéni igényeikre szabtunk és speciálisan az ő problémáik megoldására fejlesztettünk ki. Ennek a hozzáállásnak a sikerességét legjobban az ügyfeleinkkel kialakított hosszú távú és bizalmi kapcsolataink igazolhatják vissza.

Minek köszönheti, hogy a magyar piacon, mint pénzügyileg megbízható cég van jelen? Mit gondol, mivel érdemelte ki ezt a minősítést?

A Lambda-Com Kft. tulajdonosi körét ma is ugyanaz az 5 személy alkotja, mint a kezdetekben, a létszám az évek során csupán egy fővel bővült. Mi mind az öten azonos üzleti kultúrát és gondolkodásmódot képviselünk, így világosan látjuk azt, hogy milyen irányba akarjuk vezetni a vállalatunkat. Úgy gondolom, ahogy a cég bővült és egyre nagyobbakká váltunk, ezt a gondolkodást a munkatársainknak is sikerült átadnunk, így a működésünk körültekintő tervezéssel közép- és hosszútávon egyaránt átlátható és biztonságos lehet.

Mit jelent az Ön számára a Bisnode tanúsítvány? Miért tartja fontosnak azt, hogy évről-évre kommunikálja a piacon pénzügyi stabilitását?

A Bisnode tanúsítvány eredményét és a pénzügyi stabilitásunkat a potenciális ügyfeleink és a munkavállalóink miatt egyaránt fontosnak tartjuk. Potenciális partnereink esetében ennek a minősítésnek kommunikálása a bizalomépítésben játszik kiemelt szerepet, ami véleményem szerint a hosszú távú üzleti kapcsolatok egyik alapvető pillére. Munkavállalóink esetében pedig azért fontos, hogy lássák, olyan cégnél dolgoznak, amely stabil lábakon áll és, amellyel hosszú távon számolhatnak.

Az Ön cége azon kevés cég közé tartozik, amelyek már harmadik éve tartósan jogosultak erre a kiemelkedő minősítésre. Tesznek-e azért és ha igen, akkor mit, hogy ezt a kiemelkedő státuszt hosszú távon fenn tudják tartani?

Elsősorban figyelünk arra, hogy munkatársaink betartsák üzleti szabályzatunkat, amelyben a fegyelem, a preventív gondolkodás és a hagyományos értékek érvényesülnek. Másodsorban pedig kiemelt hangsúlyt fektetünk a precíz pénzügyi tervezésre és az utólagos ellenőrzésekre. A Lambda-Comnál a népszerű trendek követése helyett a saját utunkat járjuk, amellyel azonosulni is tudunk.

Van-e olyan partnere, aki szintén rendelkezik Bisnode tanúsítvánnyal? Amikor potenciális üzletfelek között válogat, milyen szempontokat vesz figyelembe? Fontos számára hogy partnereinél is lássa a tanúsítványt?

Szigorú szállítói minősítéssel rendelkezünk, és minden esetben csak akkor alakítunk ki üzleti kapcsolatot, legyen szó beszállítóról vagy partnerről, ha a Bisnode rendszerein keresztül megvizsgáltuk annak pénzügyi hátterét és rendelkezik a megfelelő tanúsítvánnyal. A tanúsítvány számunkra egy eszköz, ami jelzi, hogy kölcsönös bizalommal alakíthatunk ki egy üzleti kapcsolatot.

Ha volt szó róla korábban, akkor hivatkozva, ha nem akkor felvezetve – Cégével jelen van a nemzetközi piacon? Mely országokkal áll üzleti kapcsolatban? Nemzetközi viszonylatban fel tudta már használni a tanúsítványt?

Igen, jelenleg 11 országban rendelkezünk helyi képviselettel. Magyarországon, ahol több mint 10 éve vagyunk jelen, már jól ismernek minket, így kevesebb alkalommal van szükségünk pénzügyi stabilitásunk bizonyítására. Azokban az országokban viszont, ahol „fiatalabb” leányvállalattal rendelkezünk, mindig felhívjuk partnereink figyelmét a Bisnode tanúsítványra üzleti tárgyalásaink és cégbemutatóink során.

Mi a tanúsítványhoz köthető legpozitívabb élménye? Megosztana velünk egy történetet, amely a Bisnode tanúsítványhoz köthető?

2001-ben, a cég megalakulását követően a tulajdonosi körrel leültünk megbeszélni, hogy miként képzeljük el a cég működését. Úgy döntöttünk, a piacon tapasztalható körbetartozásos finanszírozási trendekkel szemben, mi nem hárítjuk át költségeinket, és az ezzel járó többlet terhek ellenére is időben teljesítjük a kifizetéseinket. Kis idő múltán meg is kaptuk erről a Bisnode pozitív visszacsatolását, ami megerősített bennünket abban, hogy eredményes volt ez a szemléletmód és nem csak a pénz, illetve a profit a fontos, hanem az is hogy mit teszünk le az asztalra, és van-e annak maradandó értéke. Nagyon örülnénk, ha ez a minősítés jobban elterjedne, ennek elősegítésében aktívan szerepet is vállalunk a tanúsítvány széles körű kommunikációjával, valamint azzal hogy bátorítjuk partnereinket, hogy még többen pályázzanak az elismerésre.

Végül a céggel kapcsolatos jövőbeli terveiről szeretnék érdeklődni, amennyiben ebbe enged belelátást: milyen tervei vannak a jövőre nézve? Külföldi terjeszkedés, tevékenység bővítése, stabilitás megőrzése?

A WebEye tervei között elsősorban piaci pozíciónk, illetve a stabilitásunk megőrzése és további erősítése szerepel, illetve a legmagasabb szintű ügyfélkezelés fenntartása. Emellett természetesen tovább fejlesztjük a meglévő szolgáltatásainkat mind technikai, mind pedig felhasználói élmény tekintetében, hiszen a felgyorsult világunkban az elavulási idők is lerövidültek. A technikai megoldások között szeretném kiemelni a mobil eszközökre optimalizált telematikai és kommunikációs megoldásainkat, amelyekkel a WebEye szolgáltatásunk még szabadabban és szélesebb körben használható fel. Emellett egyik legfontosabb célunk, hogy tovább bővítsük a nemzetközi hálózatunkat, hogy külföldön is minél több vállalathoz eljuttathassuk egyedülálló telematikai szolgáltatásainkat.